Dutch Design Talents 14
Vandaag is na maanden hard werken het moment eindelijk hier. Volgend op de lancering bij MENDO is Dutch Design Talents 14 vanaf nu door iedereen online te bestellen.
Vandaag is na maanden hard werken het moment eindelijk hier. Volgend op de lancering bij MENDO is Dutch Design Talents 14 vanaf nu door iedereen online te bestellen.
Met uitzonderlijke trots presenteren wij vandaag de aller eerste publicatie onder de Fontanel vlag en tevens de grote introductie van ons platform aan een internationaal publiek. Dutch Design Talents 14 groeide in de afgelopen maanden van een magazine uit tot een 208-pagina’s tellend Engelstalig hardcover boek, gebaseerd op de jaarlijkse Fontanel Finals campagne. Het boek is vandaag te bestellen voor €30.
In nauwe samenwerking met Rob van den Nieuwenhuizen (Drawswords), die de art direction samen met onze hoofdredacteur en het ontwerp voor zijn rekening nam, geeft het boek op de eerste plaats verdieping aan het verhaal van onze favoriete afgestudeerde talenten van het afgelopen jaar en is er aan de hand van het thema “the gap” (het gat tussen academie en praktijk), een narratief gecreëerd over de randvoorwaarden waarin jonge creatieven en de praktijk elkaar voor het eerst ontmoeten.
Zo schreven Nederlandse ontwerpers Martin Pyper, Joachim Baan, Femke Agema en de Amerikaanse Kali Nikitas een column over vroege ervaringen uit hun carrière. Fotografen Jordi Huisman en Marijn Smulders zijn voor ons op bezoek geweest bij een aantal toonaangevende creatieve studio’s in Amsterdam, Delft, Den Haag en Utrecht om een beeld te scheppen hoe divers de Nederlandse creatieve werkplek is.
Daarnaast is er een inspirerende dialoog geïnitieerd en vastgelegd met vooraanstaande Nederlandse smaakmakers: ondernemer Nalden, creatief strateeg Marcel Kampman, modeontwerpster Pauline van Dongen en grafisch ontwerpster Liza Enebeis, waarin Fontanel’s hoofdredacteur Willem van Roosmalen als gesprekleider fungeerde.
Op de eerste plaats natuurlijk de talenten voor het prachtige werk dat zij creëerden en daarnaast alle bovenstaande namen die mee hebben gewerkt aan het boek. Tot slot had zonder steun van onze sponsors het boek er niet kunnen komen, dus dank aan Adobe, Drukkerij Tielen en Arctic Paper.
Als laatste gaat grote dank gaat uit naar MENDO voor de geslaagde lancering.
Fotografie: Benjamin van Witsen.